måndag 15 april 2013

behöver hjälp













Idag vill jag be om er hjälp.
Hjälp att nå ut till fler människor runt om i vårt avlånga land. Det här med marknadsföring är ju en ganska dyr historia och i dagsläget annonserar jag hos Underbara Clara och på The Junior.
Det är egentligen mer än vad min budget mäktar med men det där med reklam är ju liksom a och o. Att ha en internetbutik är fantastiskt på många sett. Man har möjlighet att nå sin målgrupp oavsett vart de bor. Svårigheten består i att den potentiella kunden på något sett måste hitta fram. Och det är inte så lätt som man kanske kan tro.
För att hamna långt upp i sökmotorerna räcker det inte med att man bara finns utan det måste länkas till butiken utifrån. Det betyder att ju fler som länkar och skriver om MEDVETENmini och våra ekologiska produkter i tex. en blogg desto längre upp hamnar butiken på exempelvis Google.

Därför bloggar jag så ihärdigt jag bara kan. Samtidigt båste man ju ha något vettigt att skriva också så att det inte bara blir en massa blaj :)
Nåväl.

Om du vill hjälpa mej att nå ut till fler kan du:
 
1. Blogga en liten truddelutt om MEDVETENmini och länka till butiken www.medvetenmini.se
3. Dela Facebook-sidan till någon som kan tänkas vara intresserad
4. Rent allmänt dela, gilla och kommentera MEDVETENminis inlägg på FB
5. Maila dina vänner och tipsa om MEDVETENmini-butiken eller Facebook-gruppen
6. Dela de blogginlägg du tycker är bra/intressanta genom att välja någon knapparna (Twitter, Facebook, Blogger mf) i den rosa rutan i slutet av varje blogginlägg.

Tycker du att jag pushar för hårt vill jag be om ursäkt men MEDVETENmini måste marknadsföras och just nu är alla medel godtagbara :) Hjälp mej gärna!

Love you XXXX
Ebba

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hjälper gärna till att marknadsföra dig. Min blogg fokuserar på kvinnor som kan och vågar och jag vill gärna inspirera andra kvinnor till att våga ta steget vidare om man funderar på det.
    Jag kan göra ett litet reportage om ditt företag och ta med någon bild och länka till dig och så länkar du till mig. Win win!
    Kolla in på min blogg så ser du lite vad det handlar om. Gårdagens inlägg var ett sånt som jag kan tänka mig passar ditt företag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna och tack för ditt meddelande. Jag har mailat dej nu!

      :)

      Radera