måndag 21 januari 2013





Den här gången har jag bestämt mig för att jag ska leja bort allt jag är mindre bra på. Bokföringen är ju givet, siffror är jag helt enkelt inte bra på. 
Att ha koll på budget, inköp och kassaflöde räcker för att hålla mig sysselsatt. Bengt Göran, min revisor får bokföra, räkna moms och deklarera. Sånt orkar jag inte med.

Detsamma gäller all grafisk formgivning. Jag kan jobba med diverse olika bildbehandlingsprogram, men jag är inte jätteduktig. Jag är helt självlärd och gäller det att redigera befintligt bildmaterial så är det inga större problem. Men att illustrera med datorn som verktyg, det kan jag egentligen inte även om jag i mitt gamla företag gjorde alla visitkort, hangtags ocg reklambanners helt själv.
Ska jag bygga upp något grafiskt material så är det penna och papper som gäller. Om jag ändå är tvungen att använda datorn så tar det helt enkelt alldeles för lång tid för at det ska vara rimligt.
Därför är Sofia Brolin och hennes företag Brolinform satt på att bygga upp hela min grafiska profil.
Väldigt spännande men också ganska jobbigt för ett kontrollfreak som mej. Kommer hon ens förstå hur jag vill ha det utifrån alla skisser och ideúppslag jag skickat till henne?!
Det återstår att se för på onsdag i nästa vecka ska jag få en första titt. Så förväntasnfull, och lite nervös :o)

Eftersom  loggan ännu inte är klar har jag i all hast fått tillverka visitkort i Photoshop på egenhand. Resultatet blev ju inte direkt enastående men eftersom själva visitkortet är ett bevis på att jag är behörig och därmed kan få tillträde på Playtime Paris(fackmässa) i nästa vecka var det ett absolut måste att knåpa ihop något till mej och min assistent. Det är nu ivägmailat till Citytryckeriet i Malmö som på kort varsel lovade att få dem klara till på torsdag.

Tack för det, Underbara människa!



2 kommentarer:

  1. Meta Mattsson är mycket nöjd med sitt nya visitkort!!

    SvaraRadera
  2. Hej Ebba. :)

    Har du funderat på ritplattor?

    Det finns många alternativ men de jag länkar till ska tydligen vara ledande inom just ritplattor.

    http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=8001&lang=en&utm_source=homepage&utm_medium=b_slot_1&utm_content=en&utm_campaign=intuos5

    Friden Liljor
    Bror Anders

    SvaraRadera