tisdag 4 juni 2013

W:Form


För en tid sedan utlovade jag en Osedvanligt trevlig nyhet. Och den har funnits där i shoppen ett tag utan att jag hunnit ge det den uppmärksamhet den förtjänar.
Men nu är det dags att presentera W:Form som drivs av Wenche Nevalainen. 

Wenche har en masterutbildning inom Design -inredningsarkitektur och möbeldesign. Hon har studerat på Konsthögskolan i Oslo och på HDK i Göteborg. Våren 2012 startade hon w:form och i augusti samma år visades barnkollektionen Elephant & Apple på Formex ’young designers’. 
Tapeterna från kollektionen har uppmärksammats i tidningar som Family Living och Mama, det har bloggats både på längden och tvären och bilder på kollektionen sprids på Pinterest. Jag vågar nästan lova att det här bara är början. Vi kommer att se mer av W:form framöver, var så säker!

Själv är jag störtförtjust och det är en ära att MEDVETENmini från och med nu har Svenskproducerade tapeter från W:Form Wallpaper i sitt sortiment.
Härligt retro, fina färger och perfekta för barnrummet. Tapetsera en mindre yta bakom spjälsängen, en fondvägg eller ett helt rum. Du väljer själv. Tapeten är av typen Non-woven och digitaltrycks efter dina mått. Våder om 45 cm måttbeställs i höjd x längd.
Tillverkning sker i Borås.

Välkommen Wenche och W:Form till MEDVETENmini




















Mina favoriter är Cirkus, Zoo och Elephant & Apple. Vilka är dina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar