torsdag 2 maj 2013

snyggast?

Det är inte bara förvaringsburkar för mat som behöver fyllas på utan flaskorna från Earthlust är nu också i princip slut och lagerhyllan gapar tom för andra gången på kort tid. Kul att de är så poppis!
Det finns så många fina att välja på och jag skulle vilja veta vilka Ni gillar bäst?
Mina egna favoriter är hönan, renen, kronärtskockan och haren och jag föredrar storlek 0,6 liter. Vilka tycker Du är finast och vilken storlek passar Dej???
































EARTLUST
Handgjorda flaskor tillverkade av högkvalitativt rostfritt stål som är naturligt säkert för förvaring av mat och dryck. Till skillnad från aluminium som måste kläs med en skyddande beläggning av något slag som till exempel emalj eller epoxiharts (kan innehålla BPA).
EarthLusts flaskor trycks med giftfria färger och korken tillverkas av BPA-fri polypropylen # 5. Skruvkorken har en gummiring som gör att flaskan absolut inte läcker.
De snygga mönstren på flaskorna är Earthlust´s signum. De trycks alltid i en begränsad upplaga och nya designs tillkommer kontinuerligt.
Flaskorna finns i 3 storlekar- 0,4liter, 0,6 liter och 1 liter och passar lika bra att ha i handväskan som vid de flesta fritidsaktiviteter och utflykter.

Tillverkade enligt Fair-trade

4 kommentarer:

  1. 0,6 liter är bäst tycker jag! Jag gillar den blå och den gröna bredvid hönan och renen ;) Och även den vita nedanför och så den ljusgula ett snäpp ned till (så härlig gulfärg!). Förstod inte riktigt vilken storlek alla dessa var, men det kanske är valfritt?

    SvaraRadera
  2. Hej Emma. Tack tack för feedback. Nä, alla finns inte i alla storlekar utan det är som på bilden. 1 liters finns bara i de motiv som visas på bilden. 0,6an finns bara i de motiv som visas och samma med 0,4 an.

    Önskar dej en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag undrar om korkarna är lätta för barn att öppna själva på utflykt? Eller är Blafres flaskor smidigare för små fingrar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blafres kork är mer barnvänlig tycker jag.Min son som fyller 2 i sommar sköter den flaska själv. Korkarna till Earthlustflaskorna är ju skruvkorkar och det beror ju på hur litet barnet är. Tidigare hade jag "sportkorkar" man kunde köpa till Earthlustflaskan. Alltså likadana korkar som till Blafres. När jag köper in nytt från Earthlust kommer jag också att köpa extra sportkorkar. Jag väntar bara på att de ska få sitt lager påfyllt...
      Hör gärna av dej igen om du vill veta något mer.

      Radera