måndag 14 oktober 2013

nya skor





Idag letar jag nya vinterskor till våran 2 åring. Det finns mycket som är fint och jag kan inte bestämma mig. Danska Angulus (bild 1, 2 och 5) gör de allra finaste barnskor man kan tänka sig men ofta är tyvärr skorna och kängorna till flickor mycket finare än de som är avsädda för pojkar. Precis som det nästan alltid är. Utbudet till killar är så mycket mer begränsat. 
Något som blir väldigt tydligt då jag är på inköpsmässa. Att hitta fina barnkläder till flickor är då sannerligen inte svårt, till pojkar en utmaning utan dess like.

Nåväl, några fina skor har jag ändå hittat och jag kan som sagt inte bestämma mig. Mycket talar dock för att det blir ett par Kavat (bild 3 och 4) ändå. De är både ekologiska och Svenska och det gillar jag. 



Ni som följer mig på Instagram vet ju redan att jag hittade de här gobitarna för någon vecka sedan. Nu blev det inget med det och jag tjurar fortfarande en smula. Hittade dem på SkoBoo och kunde inte för mitt liv bestämma mig för vilken färg jag skulle köpa. Därför gick jag istället in på Gekås för att köpa mej lite betänketid. Men nu var det så dumt att Skoboo stängde före Gekås och när jag kom ut för att köpa de gula så var det mörkt, stängt och låst...

3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med det där om att flickkläder oftast är "finare", och med finare menar jag nättare och inte så tuffa på något sätt. Fast nästan alla av "flickkängorna" på den danska sidan hade jag utan tvekan använt till min pojke också. Tyckte att de var ganska neutrala allihopa, vilken härlig syn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men visst är de rättså neutrala ändå. Håller med. Men många av dem, om man kikar på detaljbilderna, har blommönster kring snörhålen och andra "tjejiga" detaljer. Sånt som gör mig lite irriterad. Jag är verkligen inte så tjej eller pojknoga. Rör mig ofta i det neutrala fältet lite mittemellan. Men små detaljer som broderade hjärtan på skaft och blommönster gillar jag inte. Sånt som från tillverkaren signalerar att det här är för flickor, och det här för pojkar.... om du förstår hur jag tänker... Nu är det inte sååå illa just på Angulus. Och sällan ett problem på Kavat.

      Radera
  2. Ebba! Tack för tipset! Älskade Angulus dojjorna! Ska inhandla ett par på en gång till min Frank! Håller verkligen med om blommor och hjärtan, blir såå irriterad på sånt. Där är ju de stora kedjorna de absolut värsta bovarna, typ HM, Zara osv.... Blä till det!

    SvaraRadera