tisdag 21 januari 2014

hektiskt


Mitt liv är alltid så hektiskt. Förstår egentligen inte riktigt hur det kan vara så. Att det alltid är så vansinnigt mycket att göra, nonstop utan paus.

Jag tänkte att eftersom det var så snärjigt i december att jag knappt hann med skulle jag mjukstarta året lite. Ta det lite lugnt. Tacka nej till det mesta, sova, äta, och bara vara. Men så blev det inte. Kläderna i butiken har sålt som smör på REAN och det har packats nästan lika många paket som före jul.

Månadsskiftet januari/februari är lika med mäss och inköpstid och som om inte 3 inplanerade stora mässbesök vore nog bestämde jag mej för att i sista sekund även dra till Formex i Stockholm. Med start i fredags blir det därför totalt 4 mässor fördelat på 3 länder under knappt 2 veckor. Det blir alltså att växla upp istället för ner ;)



Oftast har man de bästa mässupplevelserna när man inte har så höga förväntningar och inte så många möten inbokade. När det finns tid att driva runt lite planlöst. Jag är otroligt glad att jag åkte till Stockholm för jag har verkligen hittat så mycket fint.
En del är sådant jag haft på min inköpslista under ganska lång tid, en del rena fynd som jag nästan bokstavlig talat snubblat över. Tyvärr hade jag bara mobilen med så inga snyggfoton i detta inlägg.




Mjuka vänner som är riktigt, riktigt fina är inte de lättaste att hitta.  Jag har suttit framför datorn, timme ut och timme in i månader utan att finna något som passar in i butiken. Franck&Fischer har jag kikat en hel del på men för mej rimmar det illa att stoppa syntetisk plastvadd i ett gosedjur av ekologisk bomull och därför har jag avstått.
Förstå därför känslan när jag fann de virkade finisarna- räven, kaninen och björnen. Ekologiska rakt igenom samt certifierat Fair-Trade.
Halleluja!

Att man kan bli fullständigt galen av glädje när man äntligen hittar silkespapper med matchande ribband (spenderat ännu mer googlingstimmar än på gosedjuren) i rätt kulör är det väl inte alla som kan förstå, men det spelar mindre roll. Jag blev iallafall så glad att jag var tvungen att ringa mamma och berätta. Som tur var fattade hon hela grejen.

Det bästa av allt är ännu hemligt men jag kan säga att mycket snart får vi in en helt ny kategori produkter som troligtvis kommer göra butiken till den absolut mest kompletta i sitt slag.

3 kommentarer:

  1. Om det kan ge lite tröst i din stressiga vardag kan jag i alla fall säga att jag är väldigt stolt över Dig och dina träffsäkra beslut.........................fast det visste Du nog redan. Mam

    SvaraRadera